Digitális játéksuli

Digitális játéksuli:

Az újságíró szerepébe bújva

A Fényeslitkei Kossuth Lajos Általános Iskolában, a Kisvárdai Vári Emil Általános Iskolában és a nyíregyházi Zrínyi Ilona Gimnáziumban is az a cél, hogy a gyerekek kedvet kapjanak ahhoz, hogy kipróbálják, milyen egy újságíró szerepébe bújni. A foglalkozásokon ezért a foglalkozás-vezető játékos keretek között igyekszik nekik úgy szerepeket osztani, hogy az ezzel járó munkát, például a fogalmazások (cikkek) megírását ne érezzék tehernek.

Szakterületre bontva

A tanulók hobbijának, vonzalmának megfelelően osztja ki számukra a feladatokat. Így alakítják ki a sajátos szerkesztőségüket. Aki sportol, az „sportújságíró” lesz, akit a számítógépes világ vonz, az pedig IT szakértő.

Modern eszközökkel

A gyerekek a foglalkozásokon kreatív módon, tabletek felhasználásával írnak, szerkesztenek. Megismerkednek a legismertebb irodai, képszerkesztő vagy filmvágó alkalmazásokkal.

Közösségi újságírás

A foglalkozásokon a tanulók által írt cikkek, fotók, videók sajátos arculattal hamarosan felkerülhetnek a legnépszerűbb közösségi oldalakra, ettől kezdve a visszajelzések is motiválhatják a diákokat.

Az eddigi foglalkozásokon az alábbi témák mentén haladtunk:

  • Ismerkedés, a tanulók érdeklődési körének feltérképezése, motivációjuk kialakítása
  • Bevezetés a média világába, ismerkedés a televíziózás, rádiózás és újságírás világával. Bepillantás a nyomatott és az elektronikus médiumok világába.
  • A virtuális szerkesztőségek kialakítása a csoport tagjaival, feladatok kiosztása, a feladatok megvalósításának felügyelete, ellenőrzése és ösztönzése
Könyvjelző Közvetlen hivatkozás.

Vélemény, hozzászólás?