Társas-játék – Verspedagógiai foglalkozás

Társas-játék – Verspedagógiai foglalkozás

Mindhárom iskolában figyelembevéve a diákok tanulmányait, az alábbiak mentén valósultak meg a foglalkozások:

  • Ismerkedés a verses játékokkal: ritmus és hangsúlyjátékok; játék a szavakkal, rímekkel; kiscsoportos, páros; egészcsoportos és egyéni munkaformák – a foglalkozás célja, hogy a gyerekek megismerjék a munkaformákat, megtapasztalják az egyéni kifejezés és a közösségi véleményalkotás folyamatát
  • Egyet sokféleképpen: Általános Iskolákban: Weöres játékos verssoraival játszunk; a hangsúly jelentésmódosító hatásai, egy-egy mondat szituációba helyezésével, szövegkörnyezetének módosításával hogyan módosul az üzenet. Középiskolában: Arany János: Tetemrehívás című balladájának feldolgozásával a kimondott szavaink súlyát elemezzük, valamint megtapasztaljuk, mekkora veszélyt rejt, ha a másik érzelmeit nem vesszük komolyan, csak játszadozunk vele, kétértelmű jeleket küldve felé
  • Hallgató és befogadó – a kommunikáció társas cselekvés: annak megtapasztalása, miben más szemtől szemben mesélni, hogyan módosítja a beszélő mondanivalóját, lelkesedését, a mondatok hangulatát, ritmusát a hallgató reakciója, miben más telefonon, virtuálisan mesélni, csupán felvételre, vagy a papírnak mondani a gondolatainkat
  • Kisvárdai Vári Emil Általános Iskola és Fényeslitkei Kossuth Lajos Általános Iskola: Elrejtve a sorok között: kimondott gondolataink mögötteseivel játszunk, mi az elsődleges jelentés, és mi van mögötte (tananyaghoz kapcsolódás: Arany: Walesi bárdok), hogyan lehet elmondani a gondolatainkat úgy, hogy valójában nem mondjuk ki

Zrínyi Ilona Gimnázium: Arany: Ágnes asszony című balladája kapcsán vizsgáljuk, hogyan hat a közösség ereje, hogyan lehet a tömeg véleményével szembe menni.

Könyvjelző Közvetlen hivatkozás.

Vélemény, hozzászólás?